ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun Körfez ülkelerini kapsayan diplomasi turunun ilk durağı Birleşik Arap Emirlikleri oldu. Rubio, başkent Abu Dabi’de BAE Devlet Başkanı Mohamed bin Zayed Al Nahyan ile bir araya geldi.
Basına kapalı gerçekleştirilen görüşmede bölgesel gelişmeler ve güvenlik konularının ele alındığı belirtildi. Rubio’nun ziyaret öncesinde, Körfez ülkelerinin liderleriyle ABD ile İran arasında gündemde olan mutabakat sürecini görüşeceğini açıkladığı belirtildi.
ABD Dışişleri Bakanı ayrıca, İran ile Umman arasında devam eden Hürmüz Boğazı görüşmelerine değinerek, boğazın uluslararası sular statüsünde olduğunu ve hiçbir ülkenin buradan geçen gemilerden geçiş ücreti talep edemeyeceğini ifade etti.
Rubio’nun BAE temaslarının ardından Kuveyt’e geçmesi, daha sonra ise Bahreyn’de düzenlenecek Körfez İşbirliği Konseyi toplantısına katılması bekleniyor.














Yorumlar kapalı.